26 Temmuz 2012

Call of Cthulhu 7th Edition

Call of Cthulhu 7th Edition, GenCon 2012'de yazarları Paul Fricker ve Mike Mason tarafından ilk defa tanıtılıp oynatılacak. Oyunla ilgili bir miktar detay açıklandı ama bunların çoğu kesin değil, her zamanki gibi son sözü yine Chaosium söyleyecek. Ancak görünen o ki bu yeni basımda çok şey ciddi şekilde değişecek. 2013'de piyasaya çıkacağı tahmin edilen oyunla ilgili birkaç not:
  • Birden fazla ana kitap olacak, Keeper'lar için bir büyük ana kitap ve sadece oyuncular için gerekli kuralların olduğu Player's Handbook tadında bir kitap gibi.
  • Kuralların çoğunun değişmesi bekleniyor. Ancak geriye uyumluluk da olacak, yani eski kitapların hepsini yeni kural seti ile birlikte kullanabileceğiz.
  • Karakterlerin tüm özellikleri % ile ifade edilecek. (Int %60 gibi)
  • Skill'lerin hepsi elden geçirilmiş.
  • Success/Fail'lere değişik bir yaklaşım geliyor. Mesela bir zar attınız ve istediğinizi yapamadınız. Bu skill check'i "push" edip, Keeper ile sonuçları konuşup tekrar atabiliyorsunuz ama bu sefer risk alarak, çünkü tekrar denemede de başarısız olursanız başınıza ciddi dertler açılıyor.
  • Success'ler 3 seviye olmuş ve yapmak istediğiniz şey için hangi seviye success gerektiğini Keeper baştan söylüyor.
  • Luck roll değişmiş, terkedilmiş bir evde araştırma yaparken sesler duyunca "mutfağa koşuyorum, ortada bıçak var mı?" dediğinizde luck roll atıyorsunuz.
  • Luck puanlarını yenilemek için Connections kavramı getirilmiş. Karakter için önemli olan herhangi bir şey "connection" olabilir. Bunları belli kısıtlarla kullanarak luck puanlarını tekrar yerine koyuyorsunuz.
  • Insanity daha ciddi ve korkulması gereken bir kavram haline geliyor.
  • Idea roll da eskisi gibi değil. İpucu bulamayıp idea roll atarsanız ve başarılı olamazsanız, ipucunu yine de elde ediyorsunuz ama bedeli, karakterin tehlikeli bir duruma düşmesi oluyor.
  • Combat değişmiş, attack vs. defence roll artık yok. Attack vs. skill roll var.
  • Karakter 0 HP'de ölmüyor. Mesela karakterin 11 HP'i varsa ölmesi için -11 olması gerekiyor. HP sıfırın altına inince karakter bilincini yitiriyor.
  • Karakterlerin motivasyonu için ayrıca çalışılmış. Ana kitabın bir bölümünde sırf bu konu ele alınıyor.
  • Mythos yaratıkları aynı ama yeni sisteme uyumluluk için stat'ları değişmiş. Ayrıca yaratık kategorileri kaldırılmış.
  • Büyü sanity ile ciddi şekilde ilişkilendirilmiş. Düşük sanity ile büyüler daha efektif, ayrıca her büyü ile sanity daha da düşüyor.
Eğer yazarların ağzından daha fazla detay duymak isterseniz bu sitedeki podcast'i dinleyebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme