01 Haziran 2012

Tomb of Horrors

Tomb of Horrors 1975 yılında, kendisini sinirlendiren oyuncularına iyi bir ders vermek üzere Gary Gygax tarafından yazılmış bir D&D macerası. Oyuncular açısından bakarsak sanıyorum adını en çok hakeden macera bu, çünkü bu zindandan sağ çıkmak neredeyse imkansız. Nerede okuduğumu hatırlamıyorum ama birisi şöyle yazmıştı: "Tomb of Horrors'dan hiçbir PC ölmeden sağ çıktık diyen oyuncu varsa ya yalancıdır ya da hile yapmıştır." O yıllarda zindan tasarımı dediğiniz zaman akla gelen şey, her odada savaşacağınız bolca yaratık olmasıydı. Tomb of Horrors bu geleneği bozup, çok az yaratık ve bolca ölümcül tuzak ve bulmacayla zindan tasarımında bir devrim yaptı ve hem bu yüzden hem de zorluğu nedeniyle nesiller boyu herkesi etkiledi. Nitekim Tomb of Horrors bütün D&D basımları için tekrar piyasaya çıkan tek maceradır. Tüm bunları öğrendikten sonra, oynama ihtimaline karşı açıp okumadığım ve kütüphanemin bir köşesinde sakince yatmakta olan bu maceraya sessiz bir saygı duymaya başlamışken, oyuncularım "Şöyle old school tarzı sağlam bir dungeon crawl olsa da oynasak" diye kaşınınca, sinsi bir gülümsemeyle kitabı elime alıp hazırlıklara başladım. Ancak itiraf etmeliyim ki okurken oyuncularım için gerçekten üzüldüm. Şimdi Gygax'in korkunç tasarımıyla dehşet saçacağım oyun gününü heyecanla bekliyorum. Siz de eğer zor ama çok zor bir zindanla oyuncularınızın yeteneğini test etmek isterseniz, seçiminiz kesinlike bu macera olmalı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme